Ako vybrať dobré reklamné tričká
Na čo tričko potrebujem?
Pri výbere vhodného trička si treba premyslieť, na čo konkrétne budem dané tričko potrebovať. Či sa jedná o tričko na masové rozdávanie, teda reklamný predmet, ktorý dostanete na výstavách, koncertoch alebo rôznych firemných akciách na podporu predaja alebo to bude odev na denné nosenie, ktorý spraví z vášho pracovníka imidžového reprezentanta Vašej spoločnosti alebo naozaj spraví radosť vašim TOP klientom.
Materiály
Dôležité je si teda uvedomiť, že použiteľnosť, resp. nositeľnosť je jednou z hlavných priorít každého propagačného daru. Cestou je vo väčšine prípadov 100% bavlna. Je to prírodný materiál, ktorý sa pohodlne nosí, ľahko perie a udržuje. Ale nie všetky tričká z bavlny sú si rovné, takže čítajte ďalej.
Často sa stretávame s pojmom gramáž košele / trička, označovanú ako GSM (gram na meter štvorcový). V podstate nám to hovorí o hustote materiálu použitého na meter štvorcový. Aká je teda ideálna gramáž? Naša rada sa pohybuje medzi 150GSM a 180GSM. Čokoľvek iné je príliš tenké a skončí s oveľa kratšou životnosťou a pravdepodobne zmení tvar počas prania. Na druhej strane, niečo viac ako 180 GSM vás v horúcich dňoch prehreje, spotíte sa a tričko vám bude nepríjemne nosiť.
S rastúcou hustotou rastie aj cena, a preto odporúčame tričká 150-155 GSM pre hromadné propagačné akcie a 160-180 GSM tričká pre pracovné odevy alebo firemné oblečenie, ako bolo v rozdelení spomínané vyššie. 160GSM je tiež minimálna hustota tričiek, ak ich chceme vyšívať. Na záver musíme spomenúť, že zafarbenie trička tiež pridáva na váhe, čo obyčajne robí biele tričká o niečo lacnejšie ako farebné.
Gramáž však nie je všetko. Iste ste si všimli, že niektoré tričká sú na pokožke jemnejšie ako iné. Tento rozdiel je priamym výsledkom procesu výroby bavlnených vlákien. Čo sa pri ňom deje a aký to má vplyv na kvalitu? Poďme sa na to pozrieť.
Pravá bavlna sa spracúva z mäkkého rastlinného vlákna do prameňov. Tieto pramene sú navzájom stočené, vzniká z nich priadza, ktorá sa spája do materiálu. Toto je štandardný typ bavlny, ktorý sa bežne stretávate. Na odeve vidíte označenie, ktoré hovorí niečo ako 100% bavlna alebo 60% bavlna / 40% polyester.
Trochu odlišný postup sa používa na vytvorenie priadze pradenej bavlny. Začínate s rovnakými prameňmi z bavlneného vlákna. Ale tie sa krútia a stenčujú, pričom sa vytvára veľmi jemné vlákno. Výsledkom je pevnejšia priadza s výrazne mäkším pocitom. Toľko k odbornému pohľadu na spracovanie. Teraz praktická časť.
Bavlnené tričká z pradenej bavlny sú zvyčajne ľahšie ako bavlnené tričká z pravej bavlny, sú však podstatne odolnejšie a mäkšie, čo tiež zvyšuje ich pohodlnosť pri nosení. Z našej strany je kvalita tlače na tieto prémiové bavlnené tričká lepšia a majú tiež oveľa dlhšiu životnosť. Zvyčajne majú vyššiu cenu, ale kvalita preváži rozdiel v cene.
Ako dlho by nám reklamné tričko malo robiť radosť?
Keď hovoríme o životnosti, musíme sa zastaviť pri praní a zmenšovaní materiálu. K zmenšovaniu bavlnených vlákien dochádza bežne. Kedysi platilo, že si musíte kúpiť o niečo väčšiu košeľu, pretože sa po prvom praní zmenší na správne rozmery. Tieto dni už definitívne skončili, pretože technológia „predzrážania“ termicky predbežne upravuje materiály a zmenšovanie zmenšuje na minimum. Zmenšovanie stále existuje, je len ťažko viditeľné, teda za predpokladu ak tričko periete a sušíte pri správnej teplote a nastavení, ktoré je zvyčajne uvedené na vnútornej strane samotného trička.
Bavlna či radšej syntetika?
Na začiatku sme si povedali, že bavlna je výborná cesta k reklamným tričkám, ale musíme uznať, že syntetické materiály sa stali veľmi pohodlnými na nosenie. Športové tričká sú vyrobené väčšinou z polyesterových materiálov s prísadami od polyamidov a elastanu.
Elastan dodáva materiálu pružnosť. Toto pružné umelé vlákno , ktoré vylepšuje oblečenie, nachádzame často označené aj ako Spandex či Lycra. Oblečenie z tohto materiálu možno prať pri nízkych teplotách, často ho netreba žehliť a veľmi dôležité je, že pomáha držať tvar oblečenia. Netreba sa ho obávať, je veľmi jemné a vždy sa používajú v kombinácii s ďalšími vláknami, čiže jeho pridaním sa nezmenia vlastnosti základného materiálu.
Tieto tričká sú veľmi odolné a majú dlhú životnosť, zatiaľ čo sa pri potení nelepia na pokožku. A sú čoraz dostupnejšie, najmä s technikou sublimačnej farebnej tlače, ktorá ponúka viacfarebné výtlačky za veľmi prijateľnú cenu. Takže voľba materiálu je na vás a vašom zámere ich využitia.
A najdôležitejšie o kvalite materiálu na záver! Pred zakúpením akýchkoľvek tričiek sa uistite, že boli vyrobené v súlade s normou OEKO-TEX® Standard 100. Táto norma zaručuje, že materiál použitý v tričkách neobsahuje žiadne látky, ktoré by mohli poškodiť vaše zdravie.
Veľkostná dilema
Už sme si spomenuli materiál, dobrý strih, ale veľmi dôležitá je i veľkosť. V tejto časti sveta tričiek vládne chaos, pretože veľkosti väčšinou závisia od výrobcov. Medzi európskymi výrobcami existujú rozdiely a pri výrobných procesoch u výrobcov z iných častí sveta existuje ešte väčší zmätok.
Veľkosti sú väčšinou S, M, L, XL a XXL od najmenších po najväčšie. Ako sme už ale povedali, skutočná veľkosť modelu do značnej miery závisí od výrobcu. Našou radou je vyžiadať si vzorky, vyskúšať ich alebo si ich aspoň dôkladne prezrieť a potom sa rozhodnúť. To vám tiež pomôže lepšie zhodnotiť kvalitu tričiek. Všeobecne možno povedať, že výrobcovia z USA majú väčšie modely ako európske.
Takže, čo je dobré tričko?
Dobré reklamné tričko by malo mať štvorvrstvový golier na krku, vystužené a zakryté švy na krku a pleciach, kompaktné zakončenie na rukávoch a bočnom šve. To je minimálne teória. V praxi je kvalita zvyčajne diktovaná rozpočtom propagačnej kampane.
Keď už hovoríme o skúsenostiach, môžeme vás ubezpečiť, že väčšina reklamných tričiek v obehu nemá 4 vrstvový golier, väčšinou majú golier vyrobený z 2 vrstiev. Švy tiež väčšinou nie sú zakryté a bočný šev je nahradený rúrkovou tkaninou. Rozpočty sú zvyčajne obmedzené a preto musíte urobiť kompromis, aby ste pokryli všetky potreby, ktoré propagačná kampaň má. Úzka spolupráca s predajcom je preto nesmierne dôležitá. V našej spoločnosti sa snažíme spoločne prísť s úžasným riešením a maximalizovať zisk pre zákazníka.
Trendom je v poslednej dobe tlačiť štítok na mieru, namiesto bežného štítku, ktorý poskytujú výrobcovia. Štítok zvyčajne obsahuje značku zákazníka, veľkosť košele a pokyny na údržbu. To dáva tričku určitú jedinečnosť a robí značku ešte silnejšou.
Na trhu je veľa dobrých tričiek a po vyzbrojení informáciami z tohto blogového príspevku ich určite poznáte. Urobte na svojich zákazníkov, partnerov a ostatných dojem kvalitnými tričkami.
- Firemné oblečenie: ako vplýva na firemnú kultúru?
- Darčeky pre zamestnancov: Ako vybrať vhodné firemné darčeky?
- Účtovanie reklamných predmetov: Ako na to? [Postup]
- Antistresové pomôcky: Pomôžu vám zbaviť sa stresu?
- Work-life balance: Praktické tipy na šťastný a úspešný život
- Ako vás smart hodinky nakopnú k zdravšiemu životnému štýlu?
- Čo je wellbeing a ako ho podporiť na pracovisku?
- Tipy na najlepšie teambuildingové aktivity
- Čo je motivácia a ako ju viete zlepšiť?
- Psychologické princípy za úspechom reklamných predmetov
- Čo je to branding a prečo ho potrebujete?
- Dôležitosť pitného režimu a tipy, ako ho dodržiavať
- Spomaľte vďaka antistresovým omaľovánkam + omaľovánky zadarmo na stiahnutie
- Plánovač produktivity: Ako prevziať kontrolu nad svojim časom a úlohami
- Všetko, čo ste chceli vedieť o USB kľúčoch
- História reklamných predmetov
- Myslite na nákup kalendárov a diárov už v septembri
- Ako na propagáciu vašej značky?
- Darujme nemocniciam písacie potreby
- Ako sa vyrábajú hrnčeky na kávu
- Psychológia farieb pri výbere reklamných predmetov
- Základné ekologické materiály
- Reklamné predmety trochu inak
- Reklamné predmety a korporátny dizajn
- Reklamný predmet, ktorý nikdy neomrzí
- 5 jednoduchých krokov, ako sa odlíšiť od konkurencie
- Porazte konkurenciu nápaditosťou